miedzywydzialowe studia humanistyczne uam

Dobre źródła roślinne włókna obejmują łuski psyllium nasion, płatków Bran, rośliny strączkowe, owies, żyto, jęczmień, sok ze śliwek, śliwki, soczewica, fasola, quinoa, jagody, banany, brokuły, marchew, karczochy, ziemniaki, słodkie ziemniaki, cebula, całe pokarmy zboża, pszenica, otręby kukurydziane, siemię lniane, zielona fasola i pomidory.ładowarka i koparka Milicz

Rozpuszczalne włókna lub probiotyczne suplementy mogą także być korzystne dla złagodzenia objawów biegunki i zaparcia, zespół jelita drażliwego. FDA donosi, że badania nie stwierdzono, że „diety o niskiej zawartości nasyconych tłuszczów i cholesterolu, a wysokiej zawartości włókna są związane ze zmniejszonym ryzykiem wystąpienia niektórych nowotworów, cukrzycy, zaburzeń przewodu pokarmowego i choroby serca”.

Omega-3 kwasy tłuszczowe

W odżywczo ważne kwasy tłuszczowe Omega 3 – Alpha kwasu linolowego (ALA), kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA) – zostały zasilone wspieranie układu krążenia, obiegu i zdrowe widzenie, a także promowanie lepszego funkcjonowania mózgu i system odprnościowy. DHA i EPA są przez mikroalg, które żyją w wodzie morskiej, są konsumowane przez ryby i plankton, gromadząc na wysokich poziomach w ich narządów wewnętrznych.

Korzystanie z Omega-3 w postaci oleju z ryb wykazano, aby zmniejszyć ryzyko zawału serca, obniża ciśnienie krwi i zniwelowania skutków zapalenia stawów. To także powoduje obniżenie LDL do „złego” cholesterolu formę. Dodatkowo, istnieją pewne dowody na to, że pomaga w łagodzeniu depresji i lęku. Wśród pacjentów z chorobą nowotworową, tran wyraźne zmniejszenie wzrostu nowotworu, zwiększone czasy przeżycia i pomóc pacjentom zachować masę mięśniową podczas leczenia. To również wyraźnie zmniejszone objawy cierpiących na zaburzenia psychiczne, w tym przewlekłej agresji i ADHD.

Najlepszym źródłem diety Omega 3 jest chyba ryby.
http://www.fizjobalance.pl
– autor artykułu